W roku szkolnym 2020/2021 Szkoła Podstawowa im. Obrońców Wizny w Zespole Szkolno - Przedszkolnym w Wiźnie przystąpiła do realizacji Projektu pn.:
„Wsparcie szkół podstawowych w Gminie Wizna”,
współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego
w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego
na lata 2014-2020
wartość projektu: 212 890,50 zł, dofinansowanie: 199 578,00 zł
(dotyczy Szkoły Podstawowej im. Obrońców Wizny w Wiźnie, oraz Szkoły Podstawowej w Rutkach)
Projekt zrealizowano w terminie 01.10.2020 r. – 30.06.2022 r.
Celem głównym Projektu było udoskonalenie kompetencji kluczowych i umiejętności uniwersalnych 126 uczniów ze Szkoły Podstawowej im. Obrońców Wizny w Wiźnie, dla której organem prowadzącym jest Gmina Wizna, poprzez uczestnictwo uczniów w dodatkowych zajęciach szkolnych.
Zrealizowane formy wsparcia:
- Zajęcia rozwijające umiejętności uniwersalne: kreatywność w Szkole Podstawowej im. Obrońców Wizny w Wiźnie. W ramach projektu prowadzone były przez nauczycieli zatrudnionych w placówce, posiadających odpowiednie kwalifikacje do nauczania przedmiotu i prowadzenia danego rodzaju zajęć, zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa oświatowego.
- Zajęcia rozwijające kompetencje cyfrowe/ICT w Szkole Podstawowej im. Obrońców Wizny w Wiźnie, w ramach projektu prowadzone były przez podmiot zewnętrzny, który zapewnił specjalistę o odpowiednich kwalifikacjach do nauczania przedmiotu i prowadzenia danego rodzaju zajęć, zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa.
Rodzaje prowadzonych zajęć:
Zajęcia rozwijające kompetencje kluczowe:
- Zajęcia ICT; ilość uczestników: 126 uczniów, ilość grup: 8, ilość zrealizowanych zajęć w każdej grupie: 31 godzin.
Działanie stanowiło uzupełnienie działań prowadzonych przez szkołę.
Program zajęć obejmował:
W klasach 1−3 SP:
- Wprowadzenie do technologii informacyjno−komunikacyjnych.
- Godzina kodowania.
- Wprowadzenie w tematykę programowania.
- Ćwiczenia praktyczne z tworzenia algorytmów.
- Rozwiązywanie problemów algorytmicznych.
- Podstawy z informatyki (kurs na stronie godzina kodowania).
- Scratch Jr.
W klasach 4−8 SP:
- Wprowadzenie do programowania, tworzenia algorytmów.
- Godzina kodowania − rozwiązywanie zadań algorytmicznych.
- Scratch.
- interfejs programu.
- tworzenie prostych algorytmów.
- Rysowanie.
- Proste zadania do rozwiązania.
Działania prowadzone były z uwzględnieniem indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych uczniów objętych wsparciem.
- Zajęcia wspierające postawę kreatywną: 126 uczniów, ilość grup: 8, ilość zrealizowanych zajęć w każdej grupie: 31 godzin.
Zajęcia polegały na połączeniu umiejętności komputerowych do wykorzystania podczas wydarzeń kulturalnych dla rodziców i społeczności szkolnej w formie autoprezentacji grup.
Działania prowadzone były z uwzględnieniem indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych uczniów objętych wsparciem. Działanie stanowiło uzupełnienie działań prowadzonych przez szkołę.
Zajęcia przeprowadzone były z nieodpłatnym wsparciem merytorycznym organizacji pozarządowej, która zajmuje się przygotowywaniem wydarzeń kulturalnych na terenie Gminy.
Program działania zakładał:
− integrację grupy poprzez zabawę.
− "Poznajemy swoje predyspozycje przygotowanie indywidualnych propozycji obszarów projektowych giełda pomysłów".
− "Demokratyczny wybór" − rozwijanie samoświadomości i poczucia odpowiedzialności za podejmowane decyzje.
− Planowanie i przydzielanie zadań do wykonania.
− Współpraca w obrębie zespołów zadaniowych − realizacja zadań.
−Przygotowanie prezentacji własnego projektu, dekoracji, zaproszeń i uroczystości dla społeczności lokalnej.
−prezentacja projektów "To umiem".
Efekty realizacji Projektu, wśród uczniów:
- wzrost kompetencji matematyczno - przyrodniczych,
- wzrost kompetencji informatycznych,
- wzrost kompetencji z zakresu przedsiębiorczości,
- wzrost kompetencji emocjonalno - społecznych,
W ramach realizacji Projektu wykonano uruchomienie sieci komputerowej w sali komputerowej, wyposażono pracownię informatyczną, zakupiono następujące pozycje:
Rodzaj sprzętu |
Wymagania techniczne |
Ilość |
Laptop |
1. Procesor: 64 bitowy 2. Procesor osiąga w teście wydajności PassMark Performance Test co najmniej wynik 4000 punktów PassMark CPU Mark 3. Karta graficzna - zintegrowana 4. Pamięć RAM: 8 Gb DDR4 5. Dysk twardy: SSD min. 250 GB 6. Przekątna ekranu: min. 15” – maks. 15,6” 7. Rozdzielczość ekranu: 1920x1080 8. Technologia powłoki ekranu - matryca antyodblaskowa 9. System operacyjny: zainstalowany Microsoft Windows 10 z licencją i nośnikiem w celu zapewnienia współpracy ze środowiskiem sieciowym 10. Wbudowany głośnik, mikrofon, kamera 11. Interfejsy: co najmniej 2xUSB 3.0 12. Wbudowana klawiatura w układzie QWERTY przeznaczona na polski rynek. |
21 szt. |
Oprogramowanie komputerowe |
oprogramowanie służące do edycji tekstów, obsługi arkuszy kalkulacyjnych, tworzenia prezentacji multimedialnych, pakiet MS Office |
21 kpl. |
Urządzenie wielofunkcyjne |
1. Możliwość drukowania, kopiowania i skanowania w kolorze 2. niskie koszty eksploatacji 3. skanowanie w formacie JPG 4. format papieru A4 5. rozdzielczość skanowania 1200x1200 dpi 6. prędkość druku – min. 30 str/min w czerni, min. 15 str/min w kolorze 7. wi-fi |
1 szt. |
Monitor interaktywny |
1. oprogramowanie w polskiej wersji językowej 2. technologia 4K 3. format 16:9 4. ilość punktów dotyku – min. 10 5. wbudowane głośniki 6. pozycjonowanie w podczerwieni 7. ilość wejść HDMI – min. 3 8. przekątna obrazu – min. 65 cali 9. sprzęt niezbędny do obsługi i montażu |
1 szt. |
Szafa do przechowywania laptopów |
1. Szafa musi pomieścić nie mniej niż 10 laptopów 2. Rodzaj podstawy: na kółkach 3. Możliwość ładowania baterii laptopów poprzez umieszczenie w szafie listwy z gniazdkami elektrycznymi 4. kolor: szary 5. Metalowa obudowa 6. deklaracja zgodności z dyrektywami dotyczącymi bezpieczeństwa użytkowania 7. otwory wentylacyjne do cyrkulacji powietrza |
2 szt. |
Biurko komputerowe |
1. stelaż metalowy 2. blat z płyty laminowanej 3. pod blatem wysuwana półka pod klawiaturę 4. certyfikat dopuszczający do użytkowania w jednostkach oświatowych |
21 szt. |
Krzesło |
1. obrotowe 2. certyfikat dopuszczający do użytkowania w jednostkach oświatowych 3. pięcioramienna podstawa |
21 szt. |