W roku szkolnym 2020/2021 Szkoła Podstawowa im. Obrońców Wizny w Zespole Szkolno - Przedszkolnym w Wiźnie przystąpiła do realizacji Projektu pn.: 

Wsparcie szkół podstawowych w Gminie Wizna”,

współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego

w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego

na lata 2014-2020

wartość projektu: 212 890,50 zł, dofinansowanie: 199 578,00 zł

(dotyczy Szkoły Podstawowej im. Obrońców Wizny w Wiźnie, oraz Szkoły Podstawowej w Rutkach)

Projekt zrealizowano w terminie 01.10.2020 r. – 30.06.2022 r.

Celem głównym Projektu było udoskonalenie kompetencji kluczowych i umiejętności uniwersalnych 126 uczniów ze Szkoły Podstawowej im. Obrońców Wizny w Wiźnie, dla której organem prowadzącym jest Gmina Wizna, poprzez uczestnictwo uczniów w dodatkowych zajęciach szkolnych.

 

Zrealizowane formy wsparcia: 

  1. Zajęcia rozwijające umiejętności uniwersalne: kreatywność w Szkole Podstawowej im. Obrońców Wizny w Wiźnie. W ramach projektu prowadzone były przez nauczycieli zatrudnionych w placówce, posiadających odpowiednie kwalifikacje do nauczania przedmiotu i prowadzenia danego rodzaju zajęć, zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa oświatowego.
  1. Zajęcia rozwijające kompetencje cyfrowe/ICT w Szkole Podstawowej im. Obrońców Wizny w Wiźnie, w ramach projektu prowadzone były przez podmiot zewnętrzny, który zapewnił specjalistę o odpowiednich kwalifikacjach do nauczania przedmiotu i prowadzenia danego rodzaju zajęć, zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa.

Rodzaje prowadzonych zajęć: 

Zajęcia rozwijające kompetencje kluczowe: 

  • Zajęcia ICT; ilość uczestników: 126 uczniów, ilość grup: 8, ilość zrealizowanych zajęć w każdej grupie: 31 godzin.

Działanie stanowiło uzupełnienie działań prowadzonych przez szkołę. 

Program zajęć obejmował:

W klasach 1−3 SP:

  1. Wprowadzenie do technologii informacyjno−komunikacyjnych.
  2. Godzina kodowania.
  3. Wprowadzenie w tematykę programowania.
  4. Ćwiczenia praktyczne z tworzenia algorytmów.
  5. Rozwiązywanie problemów algorytmicznych.
  6. Podstawy z informatyki (kurs na stronie godzina kodowania).
  7. Scratch Jr.

W klasach 4−8 SP:

  1. Wprowadzenie do programowania, tworzenia algorytmów.
  2. Godzina kodowania − rozwiązywanie zadań algorytmicznych.
  3. Scratch.
  4. interfejs programu.
  5. tworzenie prostych algorytmów.
  6. Rysowanie.
  7. Proste zadania do rozwiązania.

Działania prowadzone były z uwzględnieniem indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych uczniów objętych wsparciem.

  • Zajęcia wspierające postawę kreatywną: 126 uczniów, ilość grup: 8, ilość zrealizowanych zajęć w każdej grupie: 31 godzin.

Zajęcia polegały na połączeniu umiejętności komputerowych do wykorzystania podczas wydarzeń kulturalnych dla rodziców i społeczności szkolnej w formie autoprezentacji grup.

Działania prowadzone były z uwzględnieniem indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych uczniów objętych wsparciem. Działanie stanowiło uzupełnienie działań prowadzonych przez szkołę. 

Zajęcia przeprowadzone były z nieodpłatnym wsparciem merytorycznym organizacji pozarządowej, która zajmuje się przygotowywaniem wydarzeń kulturalnych na terenie Gminy.

Program działania zakładał:

− integrację grupy poprzez zabawę.

− "Poznajemy swoje predyspozycje przygotowanie indywidualnych propozycji obszarów projektowych giełda pomysłów".

− "Demokratyczny wybór" − rozwijanie samoświadomości i poczucia odpowiedzialności za podejmowane decyzje.

− Planowanie i przydzielanie zadań do wykonania.

− Współpraca w obrębie zespołów zadaniowych − realizacja zadań.

−Przygotowanie prezentacji własnego projektu, dekoracji, zaproszeń i uroczystości dla społeczności lokalnej.

−prezentacja projektów "To umiem".

Efekty realizacji Projektu, wśród uczniów:

  • wzrost kompetencji matematyczno - przyrodniczych,
  • wzrost kompetencji informatycznych,
  • wzrost kompetencji z zakresu przedsiębiorczości, 
  • wzrost kompetencji emocjonalno - społecznych,

 W ramach realizacji Projektu  wykonano uruchomienie sieci komputerowej w sali komputerowej, wyposażono pracownię informatyczną, zakupiono następujące pozycje:

Rodzaj sprzętu

Wymagania techniczne

Ilość

Laptop

1. Procesor: 64 bitowy

2. Procesor osiąga w teście wydajności PassMark Performance Test co najmniej wynik 4000 punktów PassMark CPU Mark

3. Karta graficzna - zintegrowana

4. Pamięć RAM: 8 Gb DDR4

5. Dysk twardy: SSD min. 250 GB

6. Przekątna ekranu: min. 15” – maks. 15,6”

7. Rozdzielczość ekranu: 1920x1080

8. Technologia powłoki ekranu - matryca antyodblaskowa

9. System operacyjny: zainstalowany Microsoft Windows 10 z licencją i nośnikiem w celu zapewnienia współpracy ze środowiskiem sieciowym

10. Wbudowany głośnik, mikrofon, kamera

11. Interfejsy: co najmniej 2xUSB 3.0

12. Wbudowana klawiatura w układzie QWERTY przeznaczona na polski rynek.

21 szt.

Oprogramowanie komputerowe

oprogramowanie służące do edycji tekstów, obsługi arkuszy kalkulacyjnych, tworzenia prezentacji multimedialnych, pakiet MS Office

21 kpl.

Urządzenie wielofunkcyjne

1. Możliwość drukowania, kopiowania i skanowania w kolorze

2. niskie koszty eksploatacji

3. skanowanie w formacie JPG

4. format  papieru A4

5. rozdzielczość skanowania 1200x1200 dpi

6. prędkość druku –  min. 30 str/min w czerni, min. 15 str/min w kolorze

7. wi-fi

1 szt.

Monitor interaktywny

1. oprogramowanie w polskiej wersji językowej

2. technologia 4K

3. format 16:9

4. ilość punktów dotyku – min. 10

5. wbudowane głośniki

6. pozycjonowanie w podczerwieni

7. ilość wejść HDMI – min. 3

8. przekątna obrazu – min. 65 cali

9. sprzęt niezbędny do obsługi i montażu

1 szt.

Szafa do przechowywania laptopów

1. Szafa musi pomieścić nie mniej niż 10 laptopów

2. Rodzaj podstawy: na kółkach

3. Możliwość ładowania baterii laptopów poprzez umieszczenie w szafie listwy z gniazdkami elektrycznymi

4. kolor: szary

5. Metalowa obudowa

6. deklaracja zgodności z dyrektywami dotyczącymi bezpieczeństwa użytkowania

7. otwory wentylacyjne do cyrkulacji powietrza

2 szt.

Biurko komputerowe

1. stelaż metalowy

2. blat z płyty laminowanej

3. pod blatem wysuwana półka pod klawiaturę

4. certyfikat dopuszczający do użytkowania w jednostkach oświatowych

21 szt.

Krzesło

1. obrotowe

2. certyfikat dopuszczający do użytkowania w jednostkach oświatowych

3. pięcioramienna podstawa

21 szt.